STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN TAMAN WISATA ALAM ANGKE KAPUK DALAM MENINGKATKAN KUNJUNGAN

  • Putri Adinda Trisia Universitas Nasional
  • Rizki Nurul Nugraha Universitas Nasional
Keywords: Marketing Communications, Number of Visitors, Mangroves

Abstract

A marketing communication strategy is a strategy in conveying certain information to consumers about the products offered either directly or indirectly. Marketing communication strategies in a tourism destination have many benefits in their application such as increasing the number of visitors and seeing the effectiveness of promotions in the area, with this research can also find out the effectiveness of the use of marketing communications in the Angke Kapuk Nature Tourism Park area. This research began in July 2022 until it was completed. This research was conducted in the Mangrove Natural Tourism area, North Jakarta. As for the resource persons, namely the key information, namely the employees, managers of the Angke Kapuk Tourism area and visitors to the Angke Kapuk Nature Tourism Park. Data is obtained by the method of interviewing the manager.

References

[1] Adharani, Y., Zamil, Y. S., Astriani, N., & Afifah, S. S. (2020). Penerapan Konsep Ekowisata Di Kecamatan Cihurip Kabupaten Garut Dalam Rangka Perlindungan Dan Pengelolaan Lingkungan. Universitas Padjajaran.
[2] Amanah, S. (2015.). Peranan Strategi Promosi Pemasaran Terhadap Peninggkatan Volume Penjualan. Jurnal LENTERA.
[3] Fauziah, Sam Abede Pareno. (2017). Komunikasi Pemasaran Destinasi Cagar Budaya di Kabupaten Lumajang. Universitas Dr. Soetomo Surabaya. Vol. 1 sampai 2.
[4] Haryani, N. S. (2013). Analisis Perubahan Hutan Mangrove Menggunakan Citra Landsat. Peneliti Pusat Pemanfaatan Penginderaan Jauh-LAPAN.
[5] Haryanto, J. T. (2014). MODEL PENGEMBANGAN EKOWISATA DALAM MENDUKUNG KEMANDIRIAN EKONOMI DAERAH STUDI KASUS PROVINSI DIY. Kawistara.
[6] Saroh, Ganik Haryanti. (2015). “Strategi Bauran Komunikasi Pemasaran Pemerintah Desa Dalam Menarik Wisatawan (Studi Kualitatif di Obyek Wisata Umbul Ponggok, Klaten, Jawa Tengah)”. Prodi Ilmu Komunikasi Fakultas Ilmu Sosial dan Humaniora UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta.
[7] Sidiq, R. S., Sulistyani, A., & Musadad. (2017). Strategi Promosi Ekowisata Mangrove. Universitas Riau.
[8] Siregar, H. E. (2018). Analisis Tingkat Berfikir Kreatif siswa dalam kemampuan Pemecahan Masalah Matematika di Kelas VII MTs Al- Washliyah Medan Krio. Medan: Universitas Islam Negeri Sumatera Utara.
[9] Susilawati. (t.thn.). Pengembangan Ekowisata Sebagai Salah Stu Upaya Pemberdayaan Sosial, Budaya Dan Ekonomi Di Masyarakat. Universitas Pendidikan Indonesia.
[10] Yusti, E. (2018). Pembentukan Karakter Peserta Didik Melalui Penyelenggaraan Kantin Kejujuran di SD Negeri 3 Purwodadi Kecamatan Tambak Kabupaten Banyumas. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
[11] Peraturan Menteri Dalam Negeri Republik Indonesia. (2009). Pedoman Pengembangan Ekowisata Di Daerah. JAKARTA: Kementerian Dalam Negeri.
[12] Peraturan Perundang-Undangan. (2009). Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 10 Tahun 2009 Tentang Kepariwisataan. JAKARTA: Presiden Republik Indonesia.
[13] Putri Pauziah (2017) Vol. 4 No : 2, Strategi Pengembangan Ekowisata Mangrove Di Kecamatan Sungai Apit Kabupaten Siak. Jurusan Ilmu Administrasi Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Riau.
[14] Basu Swasta DH, Irawan. 2005. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta : Liberty
[15] Firmansyah, M. A. (2020). Komunikasi Pemasaran. Pasuruan: CV. Penerbit Qiara Media.
[16] Firmansyah, M. Anang. 2018. Perilaku Konsumen. Surabaya: CV Budi Utama.
[17] Kotler, Philip.2003. Manajemen Pemasaran. Edisi kesebelas, Jakarta: Indeks kelompok Gramedia.
[18] Laksana Fajar. 2008. Manajemen Pemasaran, edisi pertama, Yogyakarta: Graha Ilmu.
[19] Philip Kotler, dan Kevin Lane Keller. 2009. Manajemen Pemasaran, Jakarta: Indeks
Tjiptono, Fandy. 2008. Strategi Pemasaran. Edisi ketiga. Yogyakarta: Penerbit Andi
Published
2022-11-02
How to Cite
Trisia, P., & Nugraha, R. (2022). STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN TAMAN WISATA ALAM ANGKE KAPUK DALAM MENINGKATKAN KUNJUNGAN. Jurnal Inovasi Penelitian, 3(6), 6471-6476. https://doi.org/10.47492/jip.v3i6.2103
Section
Articles